حضور ما

تصاویر کوتاهی از بخشی از فعالّیتهای علمی  داخل و خارج از کشور

 :برگزیدهٔ پنجمین شنوارهٔ کار آفرینان ملی استانی و کشوری

 

           

          

:حضوردرنمایشگاه کشاورزی بین لمللی استان همدان درسالهای ۸۸ و ۹۸

( این اوّلین قرفهٔ تلقیح مصنوعی ملکهٔ زنبور عسل در  نمایشگاههای سطح کشور می باشد !)

 بازدیدمعاونت محترم بهبود دامی وزارت جهاد کشاورزی کشور جناب آقای مهندس عباسی
و هیٔت همراه از ایستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل شرکت الوند: (مرداد ماه ۱۳۹۰)

: بازدید از اختراعات و نو آوریها

» برسی کندوی مدرن  پلی استایرن ساخت کشور آلمان: ( شماره ثبت اختراع : ۶۹۷۹۷-۱۹/۰۲/۱۳۹۰)

» بازدید از دستگاه دور کننده زنبورها ( به منظور برداشت عسل یا برداشت زنبور از کلنیها)

» برسی عملکرد  دستگاه پولک زن شان ها عسل. ( شماره ثبت اختراع : ۶۹۷۹۵-۱۹/۰۲/۱۳۹۰ )

 بازدید از دستگاه موم آج سیلیکنی  دستی ساخت کشور آلمان،

بازدید و برسی چگونگی انجام تکنیک تلقیح مصنوعی در آزمایشگاه ایستگاه،

 تهیه گزارشهای خبری از طریق صدا و سیما در مورد فعالیتهای و نوآوریهای شرکت،

 تصاویری از محیط ایستگاه تلقیح مصنوعی شرکت تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند،

 بازدید جناب آقای دکتر تهماسبی رئیس مرکز تحقیقات پرورش زنبور عسل کشور آقای مهندس مصلحی مسئول پروش زنبورعسل  وزارت جهاد  کشاورزی کشور،

برسی دقیق بازدید کنندگان محترم از عملکرد ملکه های تلقیح شده در ایستگاه،

 توضیحاتی در مورد نوع آوریهای و اختراعات قابل توجه در صنعت پرورش زنبور عسل،

 دیدار از آزمایشگاه و انجام عمل تلقیح  مصنوعی ملکه در حضور بازدید کنندگان محترم ،

» امکانات و کارهای انجام شده در ایستگاه مورد توجه خاص آقای دکتر تهماسبی و آقای مهندس مصلحی قرار گرفت و برنامه های مورد توجهی در جهت آموزش گروهی در زمینه  تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در کشور در دست اقدام می باشد.

 حضور در نمایشگاه علم تا عمل، تهران ۱۳۹۰ ، برگذیده ترین طرحهای هر استانی در  این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد

 تصاویری از حضور در اوّلین همایش و نمایشگاه زنبور عسل در استان البرز :
این سومین قرفهٔ تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد در تاریخ نمایشگاههای سطح کشور ازسوی شرکت تلقیح
ملکه  زنبور عسل الوند بوده است:

» این اولین نمایشگاه زنبور عسل ایران زمین  بود که در صورت تکرار سالانه در آینده،  دست آوردهای مثبت و گسترده و  چشمگیری برای صنعت پرورش زنبور عسل کشور به همراه خواهد داشت.

 برگذاری کلاسهای آموزشی یکروزه درسراسرکشور به منظور اطلاع رسانی در

:مورد

– جایگاه تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در زنبورداری صنعتی

– پرورش زنبور نر و اهمیت آن در اصلاح نژاد

– وضعیت در حال حاضر زنبورداری داخل کشور

– زنبورداری صنعتی و کندوی کف باز

– اطلاعات در مورد بیماری جدید در آمریکا به عنوان سوسک شکارچی

* شروع این کلاسهای آموزشی از استان کردستان آغازگردید. که با استقبال بسیار خوب  زنبورداران روبرو شد. جناب آقای مهندس کارگرمسئول بهبود دامی و پرورش زنبورعسل استان کردستان و جناب آقای مهندس محمد خواه مدیر عامل محترم  اتحادیه پرورش زنبور عسل استان کردستان به بهترین نحو  برنامه ریزی کارگاههای  آموزشی را یکی پس ازدیگری اعمال ومدیریت نمودند . که این برنامه ها از شهرستان سقز و بانه دریک جلسه  شروع گردید و شهرستان مریوان در روزدیگر و در نهایت مرکز استان شهرسنندج را در خاتمه درخدمتشان بودیم. که صمیمانه از برنامه ریزی خوب و میهمان نوازی همگی عزیزان کمال سپاسگذاری را دارم.

: تصاویری از کارگاههای آموزشی استان کردستان

: دومین کارگاه  آموزشی در استان اصفهان شهرستان نجف آباد

این کارگاه  آموزشی که بصورت خیلی سریع وبا برنامه ریزی با کیفیت جناب آقای حاج مرتضی لسانی و مدیرعامل محترم شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان نجف آباد جناب آقای مهندس معین انجام شد با استقبال  چشمگیر زنبورداران ، کارشناسان و دانشجویان عزیز همراه بود که صمیمانه از همگی برنامه ریزان و شرکت کنندگان گرامی سپاسگذاری می نمایم . و امیدوارم  که مطالب عنوان شده مورد  توجه سروران بزرگوار قرار گرفته باشد.

:تصاویری ازکارگاه  آموزشی استان اصفهان شهرستان

در تاریخ۲۵/۹/۹۲ .در خدمت پرورش دهندگان زنبورعسل در استان کرمانشاه خواهیم  بود و بعد از آن کارگاه  در استان مرکزی خواهیم داشت. که این روند با برنامه ریزی جناب آقای مهندس جمشیدی ریاست محترم بهبود دامی ، بخش پرورش زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی  کشور و علاقهمندی اتحادیه های پرورش زنبورعسل و شرکت تعاونیهای  مربوطه در سراسر ایران ادامه خواهد   داشت. امیدوارم  من  و موئسسه  تحت مدیریت اینجانب  بتوانند با کمک  زنبورداران  علاقهمندان  و دیگر اساتید بزرگوار اهل فن در آینده ای نزدیک تحولی چشمگیر و مفید در صنعت پرورش زنبور عسل کشور ایجاد نماییم.                                                             با سپاس،عطائیان.

: تصاویری از کارگاه آموزشی استان کرمانشاه

در کارگاه آموزشی استان کرمانشاه جناب آقای مهندس قنبری مدیریت محترم بهبود دامی و پرورش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و جناب آقای سرمستی مدیرعامل محترم  اتحادیه پرورش زنبور عسل استان با برنامه ریزی  بخوب و تهیه سالن همایش درخور تحسین باعث ایجاد فضای آموزشی بسیار مناسب و صمیمی گردیدند. که از آنها و تمامی شرکت کنندگان عزیز و گرامی بخصوص پیشکسوتان پرورش زنبور عسل استان کرمانشاه صمیمانه سپاسگذارم . امیدوارم که مطالب ارائه شده مورد توجه عزیزان شرکت کننده واقع گردیده باشد.

: تصاویری از کارگاه آموزشی استان کهرکلویه و بویر احمد

:تصاویری از کارگاه آموزشی استان آذربایجان شرقی شهرستان مراغه

:تصاویری از کارگاه آموزشی مرکز استان آذربایجان شرقی ، شهر تبریز

امیدوارم که همه کلاسهای انجام شده مورد توجه عزیزان و علاقهمندان واقع گردیده باشد. با کمال احترام علی عطائیان.

:شرکت در نمایشگاه بین المللی پارکهای علم و فناوری آسیا در استان فارس

در این نمایشگاه که در فضای طبقه ششم هتل بزرگ شیراز برگذار شده بود ما توانستیم پتانسیلهای علمی و عملی شرکت را به عرصه نمایش بگذاریم. نمایشگاه جالبی بود و ما با چند تن از همکاران و زنبورداران آقای تاجیک و دوستان محترم شان از  شهرستان فیروز آباد دیداری مجدد داشتیم که باعث افتخار و خوشحالیمان گردید. از اینطریق صمیمانه از جناب آقای مهندس امیر حسین فراغت و خانواده محترمشان بخاطرمیهمان نوازی بی همتایشان سپاسگذارم و امیدوارم که بتوانیم قدردان زحمات این خانواده بزرگوار باشیم.

: تصاویری از همایش یک روزه استان قزوین

این همایش که در تاریخ نهم آذر ماه 93 در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگذار شد از استقبال خوبی برخودار بود . بنده از اینطریق از همکاری اتحادیه پرورش زنبور عسل استان قزوین مخصوصا  مدیر عامل فعال جناب آقای محمد علی صلواتیها و تیم ایشان کمال قدردانی را دارم و امیدوارم مطالب مطرح شده مورد استفاده زنبورداران محترم قرار گرفته باشد

 :سمینار آموزشی یک روزه در شهرستان گلپایگان

سمینار یک روزه در شهرستان گلپایگان در تاریخ 28 دی ماه سال 93 در سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان با استقبال چشمگیر پرورش دهندگان زنبور عسل شهرستانهای خوانسار و گلپایگان برگذار گردید. این سمینار آموزشی  با برنامه ریزی خوب شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان گلپایگان برگذار گردید. بقول شرکت کنندگان توانست تحولی تازه در صنعت پرورش زنبور عسل شهرستان  ایجاد کنند. بعضی از پرورش دهندگان  زنبور عسل که ابراز ناامیدی از آینده شغلی خود داشتند با توضیحات داده شده با نگاهی تازه و متفاوت از قبل  به این صنعت نگریستند  و  افقی تازه را لمس نمودند . من صمیمانه از این همه توجه و علاقهمندی عزیزان سپاسگذارم. و خوشحالم که می توانم با انتقال و بومی سازی بهترین و جدید ترین اطلاعات روز اروپا در صنعت پرورش زنبور عسل ایران زمین مفید باشم.

: کلاس آموزشی در شهرستان یاسوج

در این کارگاه آموزشی یک روزه در خدمت زنبورداران شهرستان یاسوج بودیم که با همت مسئولین محترم تیپ 48 فتح استان کهگلیویه و بویر احمد طرحها و برنامه هایی وسیع در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در صنعت پرورش زنبور عسل استان در نظر گرفته شده که امیداوریم تحولی وسیع را در زنبورداری استان به همراه خواهد داشت

استان کهگلیویه و بویر احمد با دارا بودن پوشش گیاهی بسیار مناسب پتانسیل بلقوه ای در زمینه پرورش زنبور عسل دارد که باید از این پتانسیل بصورت علمی ومدر و کاملا صنعتی بهره برداری نمود.

صمیمانه از مهمان نوازی و محبت دوستان در یاسوج قدردانی می نمایم و امیدوارم با ارتباط نزدیک بتوانیم در جهت پیشرفت صنعت پرورش زنبور عسل استان گامی هر چند کوچک برداریم.

:دومین سمینار آموزشی در شهرستان گلپایگان

این سمینار آموزشی که در آبان ماه سال جاری (94) در سالن سازمان جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان برگذار گردید، با موضوع اصلی که  پارازیت واروا  بود اطلاعات بسیار جدیدی در مورد مبارزه و کنترل  کنه واروا به روش بیولوژکی و طبیعی و کاهش مصرف داروهای کنه کش در زنبورستانها در اختیار پرورش دهندگان زنبور عسل منطقه گذاشت.

علاقهمندان می توانند کل مقاله علمی مورد استفاده در کلاس آموزشی را در قسمت اطلاعات بیشتر کنه وا روا در سایت مطاله فرمایند .

صمیمانه از استقبال زنبورداران سپاسگذارم و امیدوارم مطالب مطرح شده بتواند در ارتقاع سطح  کیفیت زنبورستانهای منطقه تاثیرگذار باشد.

: سمینار آموزشی یک روزه در استان مرکزی

در تاریخ 94/9/14 کلاس آموزشی یک روزه در استان مرکزی شهرستان اراک به همت رئیس اتحادیه پرورش زنبور عسل استان مرکزی جناب آقای تقوایی و تیم  بسیار فعال ایشان با کیفیتی بسیار بالا چه از لحاظ حضور علاقهمندان و چه از لحاظ امکانات و برنامه ریزی و پذیرایی برگزار گردید.

 

:نکات مورد بحث در سمینار آموزشی 

 جایگاه تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در زنبورداری صنعتی

پرورش زنبور نر و اهمیت آن در اصلاح نژاد

 وضعیت در حال حاضر زنبورداری داخل کشور

 زنبورداری صنعتی و کندوی کف باز

اطلاعات در مورد بیماری جدید در آمریکا به عنوان سوسک شکارچی

قلباً از حضور علاقهمندان قدردانی می کنم و امیدوارم با تداوم بیشتر این نوع سمینارهای آموزشی زنبورداران منطقه را در جهت مدیریت صحیح و اصلاح نژاد کلنیهای موجود تقویت نماییم. با سپاس عطائیان

 :اولین سمینار آموزشی بیماریها و آفات زنبور عسل در استان همدان

در این سمینار آموزشی که به گفته شرکت کنندگان در چهار سال گذشته برای اولین بار در استان همدان برگذار شده است، با حضور غیر قابل تصور جمع کثیری از زنبورداران علاقهند در سال همایشهای جهاد کشاورزی شهرستان همدان برگذار گردید.

پس مراسم افتتاحیه و خوش آمدگویی از طرف جناب آقای مهندس حسین افشین نیک ، آقای حسن نوجا گزارش  قابل توجهی در مورد ساختار جدید هیئت مدیره اتحادیه زنبورداران استان همدان ارائه نمودند و با تاکید بر اینکه هیئت مدیره جدید آقایان حسین نوجا و جناب سید محمد مسعود هزاوئی و آقای سهیل سهیل الوندی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیاری در بخش آموزش و ارتقاع سطح علم و دانش زنبورداران خواهند داشت. فرمودند، که با آموزش علمی و عملی زنبورداری صنعتیخواهیم توانست تحولی وسیع در صنعت پرورش زنبور عسل استان ایجاد کنیم و ارتقاع سطح درآمد اعضای اتحادیه ممکن نیست مگر از طریق آموزش زنبورداری نوین جهانی و بهره گیری از تمامی امتیازات آن.

محوریت این سمینار آموزشی پارازیت واروا – پارازیت تروپلا الاپس  و سوسک شکارچی بود که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان سمینار واقع گردید.

پارازیت تروپلا الاپس می تواند 25 برابر پارازیت واروا خسارت ببار آورد و لازم است که تمامی زنبورداران در سط کشو اطلاعات دقیقی در مورد پارازیت یادشده و سوسک شکارچی کسب نمایند.

 

من بسیار امیدوارم که با یاری و همکاری همدیگر بتوانیم جایگاه حقیقی  استان همدان را  صنعت پرورش زنبور عسل کشور به عنوان یکی از بهترینها در تمامی زمینه های صنعت پرورش زنبور عسل بر همگان معرفی و آشکار سازیم                     با سپاس و احترام علی عطائیان، دی ماه 94

 

: دومین سمینار آموزشی  زنبورداری صنعتی در استان همدان

دومین سمینار آموزشی استان همدان با شرکت زنبورداران علاقهمند در سالن همایشهای جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ساعت 9:30 صبح آغاز به کار نمود .که با موضوعات ذیل سعی در ارتقاع سطح علمی و آموزشی عزیزان شرکت کننده داشت 
کندوی کفباز و زنبورداری صنعتی کشور آلمان
زنبورهایم از بین رفته اند کجای کارم اشتباه بود. ویژه زمستانگذرانی مناطق سرد سیر

اهمیت کندو باسیستم کفباز روز به روز بر همگان آشکار می شود و من اطمینان دارم که در ده سال آینده تمامی زنبورستانهای کشور با این سیستم کلنیهای خود را مدیریت خواهند نمود.

موضوع بسیار جالب برسی تلفات زمستانه و جستجو در بین لاشهای زنبورهای تلف شده و گیر آوردن سر نخی که بصورت علمی و دقیق که ما را به عامل از بین رفت جمعیت کندو واقف و آگاه سازد ، روش جدیدی است که در علم نوین زنبورداری از آن در کشور آلمان بصورت وسیع استفاده می شود

به درخواست هیئت مدیره جدید شرکت تعاونی زنبورداران استان همدان ، سعی بر آن داریم که بتوانیم هر ماهه با یک موضوع جدید زنبورداران علاقهمند را در امر آموزش زنبورداری نوین جهانی یاری نمایم
با سپاس و احترام ، علی عطائیان                   بهمن ماه 1394

: اولین سمینار آموزشی خطه شمال کشور، استان مازاندران شهرستان نوشهر

خداوند متعال  افتخار این را نسیبمان فرمود که در تاریخ نهم اسفندماه سال 94 در شهر زیبا و همیشه بهار نوشهر برای اولین با در خدمت زنبورداران شمال کشور باشیم. از فعالیت مجدد اینجانب علی عطائیان در کشور چهار سال می گذرد که بنده هر سال از راههای گوناگون تلاش بسیاری نموده ام که در شمال کشور کلاسهاسی توجیهی در زمینه پرورش زنبور عسل صنعتی و  جهانی داشته باشم که همیشه و همیشه با شکست مواجه بود تا جایی که به بخش پرورش زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی اعتراض نمودم که فرمودند زنبورداران آن قسمت علاقهمند به نوآوری نیستند. که این موضوع به هیچ وجه حقیقت نداشت و دستهای زیادی پشت پرده از انتقال اطلاعات علمی و عملی  روز اروپایی به این قسمت پر پتانسیل کشورجلوگیری می نمودند چون منافع خودشون به خطر می افتاد.

صمیمیانه از جناب آقای مهندس علیپور و آقای مهندس مهدی طرقی و جناب سمائی بخاطر صد شکنی و خط  شکنی که داشتند و برنامه ریزی کلاس آموزشی را با موفقیت انجام دادند، سپاسگذاریم.اینکه چه مطالبی و با چه کیفیتی در سمینار آموزشی عنوان گردید را عزیزان حتما از گروهای تلگرام پرورش زنبور عسل دریافت نموده اند.

تمامی زنبورداران کشور مخصوصا زنبورداران خطه پر پتانسیل شمال ایران باید بدانند که تک تک گلهای بهاره سکه ایست بر روی درختان و مراتع ، باید بتوانید با علم نوین زنبورداری آنها را به نحو عالی برداشت و پس انداز نمایید.

من امیدوارم که با کمک همگی علاقهمندان این صنعت تحول بسیار زیادی را در آینده ای نه چندان دور در این قسمت از میهن عزیزمان ایجاد نماییم. باز هم صمیمانه از حضور باشکوه زنبورداران بزگوار سپاسگذارم.                        با احترام عطائیان

  بازدید جناب مهندس عیسی میزایی سرپرست محترم گروه امور تولیدات پرورش زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه

ما در پنجم مردادماه سال 1395 افتخار میزبانی از جناب آقای مهندس میرزایی و هیئت محترم همراه ایشان را داشتیم  . که برای بنده علی عطائیان مدیر مرکز آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند ، دیدگاه بسیار متفاوت جناب مهندس میرزایی نسبت به تمامی کارشناسان وزارتخانه بی اندازه قابل توجه و تحسین برانگیز بود !! سرانجان  مجموعه ما با یک مسئول عالی رتبه آشنا شد که جای منطق علمی را به تعصبات آنچنانی نداد.  و حداقل گوش شنوا و بدون جبهه گیری نسبت به جمعی فعالیتهای انجام شده و رزومه  پنج سال گذشته  شرکت داشتند

جناب مهندس با دقت بسیار زیادی  کل گزارشات  و توضیحاتی که همراه با تصاویر مکتوب و  تحولات انجام شده از  بدو فعالیت شرکت و بازدید جناب آقای  مهندس عباسی معاون محترم وزیر در سال 1389 و بازدیدهای  بعدی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی گوش فرا داده  و بسیار متعجب و حیرت زده به دستاوردهای حاصله  در این زمان کوتاه با نگاهی کارشناسانه و دقیق مسائل را دنبال نمودند

 

ایشان تایید فرمودند که چنانچه تمامی زنبورستانهای کشور بتوانند همانند زنبورستانهای تحت پوشش طرح اصلاح نژاد ی، از طریق تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل این دستاوردها را کسب کنند، تحول بسزایی  در صنعت پرورش زنبور عسل کشور  صورت خواهد گرفت و  این نتایج انقدر گویا و عظیم و علمی هستند که به هیج وجه نمی توان منکر آنان شد

کارشناسان محترم دستاوردهای قابل توجهی که در زمینه اصلاح نژاد زنبور بومی ایران از طریق برنامه تزریق پتانسیلهای بلقوه نژاد کارنیکای پرورشی کشور آلمان انجام شده بود را شاهد بودند و جناب مهندس میرزایی چند تا از ملکه های باکره ای که از برنامه اصلاح نژادی علوم دامی کشور تولید و به وسیله تلقیح مصنوعی تحت برنامه بارور شده بودند را بازدید نمودند

 

ای کاش این بزرگواران در انتهای اردیبهشت ماه زنبورستانهای تحت پوشش طرح  ما را در گوشه گوشه های کشور بازدید فرمایند تا کل حقایق نهفته شده در این پروژه را به عینه ببینند. صمیمانه از بازدید کنندگان محترم قدر دانی می شود و امیدوارم که در بهار آینده بتوانیم سعادت میزبانی این دوستان را داشته باشیم .                                  با احترام عطائیان

 بازدید جناب آقای دکتر ستاری معاونت محترم فناوری ریاست جمهوری و جناب آقای نیکبخت استاندار محترم همدان و  هیئت همراه

افتخاری بسیار بزرگ نسیب شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند نائل گردید که دو شخصیت بسیار بزرگوار را میزبان بود . بازدید این بزرگواران با هیئت محترم همراهشان مصادف بود با آموزش کارشناسان وزارت کشاورزی کشور افغانستان در مرکز آموزش ما . ما توانستیم در مقابل خارجیها دوباره بخود افتخار کنیم که چنین مسئولین دلسوزی را داریم و اینکه این بزرگوارا چقدر به امر آموزش اهمیت می دهند تا اندازه ای که معاونت محترم ریاست جمهوری شخصا رنج سفرتهران به همدان را تحمل فرمودند .استاندار محترم استان همدان جناب آقای نیکبخت با علاقه ای بسیار به بازدید کلنی نژاد کارنیکا که حاصل پنج سال کار طاقت فرسای اصلاح نژاد این مرکز می باشد پرداخت.  که با توجه به بسیار آرام بودن نژاد تولید ی ما ولی ایشان شجاعتی تحسین برانگیز از خود نشان دادند در صورتی که چهره احتیاط و  نگرانی در سیمای جناب دکتر مشهود بود و ما باز  هم مثل  همیشه توانستیم به استاندار محترممان افتخار کنیم

میهمانان بزرگوار با علاقه ای بسیار به سیر پیشرفت های حاصله در مرکز آموزشن تخصص دانش بنیای تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند گوش فرا دادند و برای این بزرگواران بسیار جالب بود که با یک چنین طرح اصلاح نژادی و اینکه چگونه  با دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل می توانیم افزایش 150 درصدی محصولات را  در زنبورستانهای هفتادو پنج هزار زنبوردار  ایران زمین را ایجاد نماییم

خوشحالم از اینکه با تمام مشکلاتی که سر را ه بود و برایمان ایجاد کردند توانستیم چنین پیسشرفتهای قابل توجهی را داشته باشیم و مورد تشویق قابل توجه فردی مدیر و مدبر همچون دکتر ستاری و استادی بزرگوار و با تجربه در همه امور همچون استاندار محترم جناب آقای نیکبخت قرار گیریم. امیدوارم که با خدمت به کشور عزیزمان ایران بتوانیم لایق اینهمه لطف و محبت باشیم.           با احترام عطائیان

کارگاههای آموزشی پاییز سال 1396

:اولین کارگاه آموزشی سال 96 را سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان اردبیل برگزار نمودیم 

موضوعات مورد بحث و آموزش در اولین تصویر که آگهی کارگاه آموزشی می باشد آمده است. این کارگاه آموزشی در تاریخ 1396/8/10 در استان اردبیل برگزار گردید که صمیمانه از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی یک روزه کمال قدردانی را داریم . آیا اطلاعات داده شده مفید حال شرکت کنندگان بوده با نه موضوعی است که این بزرگواران باید ارائه نظر فرمایند

: کارگاه آموزشی استان اصفهان شهرستان نجف آباد

جناب آقای مهندس شریعتی در برگزاری این کلاس آموزشی بسیار زحمت کشیدند که صمیمانه از بابت زحمات ایشان و همکاری دیگر دوستان سپاسگذاریم

در کلاس آموزشی نجف آباد که با حضور پر شور زنبورداران محترم حتی از استانهای هم جوار وحتی استان  تهران  روبرو شدیم که جای قدردانی دارد . مطالب ارائه شده بسیار مورد توجه دوستان قرار گرفت و زنبورداران محترم برای اولین بار با دیدگاه جدیدی به مطالب ارائه شده نگریستند که ار آن جمله میتوان از بین بردن محیط رشد آلودگی الگلی و میکروبی به جای استفاده مکرر از داروهای شیمیایی نام برد

:کارگاه آموزشی استان گلستان شهرستان مینو دشت

این کارگاه آموزشی در تاریخ 1396/9/1 از ساعت 9 صبح تا ساعت 19 بعد از ظهر با تایم استراحت کوتاهی جهت صرف نهار همچون دو کارگاه استانهای اردبیل و اصفهان با موضوعات درج شده در آگهی به کار خود ادامه داد

:شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند و آپی مندیا

“بسمه تعالی”

:   مقایسه  آپی مندیا2017  در استامبول با2019  در منترال در کشور کاندا

با توجه به قرار گرفتن کشور ترکیه در نیم کره شمالی وموقعیت جغرافیایی منحصر آن بطوری که نقطه تلاقی دو قاره آسیا و اروپا نیز میباشد باعث شد تا برای بیشتر کشورهای جهان در دسترس تر  باشد ،خصوصا التزام نداشتن  اخذ ویزا برای خیلی از ملیتها باعث شد سیل عظیمی از شرکت های قوی و ضعیف جهان در آن حضور داشته باشند  که این موضوع کوچکترین  شباهتی به آپی موندیا  کانادا  نداشت  و باعث شد تا شرکتها  با رنگ و بوی دیگری در این همایش حضور یابند ؟

.به نظر بنده در آپی مندیا 2019 کانادا  شرکتهایی که از سه محور پتانسیل علمی , مالی و روابط عمومی بین المللی قوی برخوردار بودند توانستند حضور پیدا کنند

!!دیگر مثل آپی موندیا 2017 استامبول خبری از ده ها شرکت چینی و ده ها شرکت درجه دوم دنیا به هیچ عنوان بچشم نمی خورد

 !این شرکت ها که دیگر مشکل تهیه ویزا نداشتند

مشکل از جایی آغاز می شود که  توان ارائه پتانسیل علمی و تکنولوژی ضعیف این شرکتها  در مقابل توان و زیر ساختهای قدرتمند شرکتهای آمریکایی  و اروپایی  حرفی برای گفتن نداشت .  گرچه کانادایی ها هم از این  موقعیت بسیار عالی سود سرشاری بردند و توانستند از آپی مندیا 2019 درآمد سرشاری داشته باشند

حال فارغ از جزئیات  می پردازیم به چگونگی حضور و نقش  شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند در آپی موندیا 2019 کانادا  ؟

طی هماهنگی های صورت گرفته درحدود یک و نیم سال قبل  با  مدیریت محترم صندوق توسعه پرورش زنبور عسل کشور، این سوال مطرح شد که  شرکت الوند با توجه به گستره وسیع فعالیتهای خود و سطح روابط بین المللی جاری  به تنهایی  نیز قادر به حضور در آپی موندیا 2019 کانادا میباشد  ولی به دلیل علاقه مندی شرکت در کارهای تیمی و پر رنگ جلوه دادن حضور شرکت های ایرانی  در این همایش طی هماهنگی های مجدد  تصمیم بر آن شد تا با نام کشور عزیزمان ایران در این همایش حضور به هم رسانیم

در اولین نشست مجموعاً 6  شرکت  در تهران اعلام آمادگی نمودند که متاسفانه سه روز قبل از بسته شدن سایت تهیه غرفه در آپی موندیا کانادا  ، مسئولین برگزاری اعلام نمودند به خاطر مسائل سیاسی و تحریم های آمریکا شرکتهای ایرانی و پرچم ایران در این دوره از آپی مندیا به هیچ وجه نباید حضور داشته باشد

!حتی عزیزانی که بصورت شخصی از سفارت کانادا در سوئد ویزا تهیه کرده  بودند هم قادر به حضور در این همایش نیز نشدند

تنها شرکتی که توانست علی رغم تمام این مشکلات با دستی بسیار پر خصوصا از لحاظ پتانسیل علمی و تکنولوژی پرچم کشور عزیزمان ایران را به کوری چشم کسانی که روی دیدن این ملت سربلند را در جهان ندارند به احتزاز درآورد ” شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند” از استان همدان  بود

اینجا هم متوجه شدیم به یاری خداوند  بزرگ همانند همایش های  گذشته شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند یکی از صدر نشینان این صنعت  در راستای تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل  در جهان است

در این کنگره به غیر از دستگاه تلقیح شرکت الوند دو دستگاه دیگر هم وجود داشت یکی دستگاهی بود که قابل فروش نبود و فقط جهت بازدید از سمت دانشگاهی به نمایش در آمده بود و دیگری دستگاه کپی شده  یک شرکت  چینی بود که با  توجه به ایرادات فاحش  آن فقط با دو توضیح تخصصی به آنها ثابت کردیم که این دستگاه را فقط کپی کردید و در عمل حتی خودتان هم قادر به کار کردن با این دستگاه نیستید

!که با لبخندی بسیاررررجالب تایید کردند

حال با قسمتی کوتاه از فیلم سال 1372 و گزارش تصویری یکی از برجسته ترین اساتید تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل جهان بنام”خانم سوزان کوبی”  توجه فرمایید بعد خود به این حقیقت دست خواهید یافت که  برای رسیدن به این درجه در سطح جهان کاری بیش از 26 سال فعالیت بی وقفه انجام شده که به زعم اینجانب با انگشت خالی دیوار بتونی به عرض چهار متر شکافتن است

در پایان این افتخار بزرگ را به جامعه بزرگ صنعت پرورش زنبور عسل کشور خصوصا عزیزان زحمت کش  زنبور دار  تبریک عرض می نمایم. با شد که به یاری یکدیگر

فقط بتوانیم  ذره ایی هر چند کوچک  از رنج و مشقت های شما بزرگواران را کاهش دهیم   .. با احترام علی عطائیان

 

 

 

تنها شرکتی که توانست از کشور عزیزمان ایران در آپی مندیا آمریکای شمالی2019 حضور داشته باشد،شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل بود

 

 موفقیتها و دستاوردهای جدید را به جامعه پرورش زنبور عسل ایران زمین تبریک عرض می نماییم و از تمامی همشهریان عزیزم که استقبال بی نظیری  از ما داشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم. با احترام ،علی عطائیان