در مورد ما

: در مورد  ما

من در کوی سنگستان  واقع  در استان همدان درسال ۱۳۵۱متولد شدم و از سال ۱۳۶۵ با خرید فقط  دو کلنی زنبورعسل  با حمایت  پدرم  و آقایان  مهندس ملکی  و آقای روحی  که همیشه  قدردان  زحمات این عزیزان   می باشم ، توانستم شروع بکار موفقیت آمیزی در زمینهٔ زنبورداری داشته باشم.

همیشه و درهمه حال به منظور به روز کردن اطلاعات خود  درزمینهٔ پرورش زنبورعسل اهتمام  ورزیده  و سعی  در استفاده از منابع علمی  روز را داشتم  واز به  کارگیری این اطلاعات   در زنبورستان  خود ، نتایج چشمگیری بدست آوردم . تا جایی  که  در سالهای ۱۳۷۳  تا ۱۳۷۶ با در اختیار داشتن ۲۵۰ کلنی زنبورعسل و۲۰۰  فروند  کندوچه  پرورش  ملکه ، توانستم  سالانه  ۹۰۰ ملکهٔ  زنبورعسل  پرورش دهم  که  این روند منجربه دریافت  سه  دورهٔ پیاپی لوح  تقدیر به عنوان زنبوردار نمونهٔ استان  همدان از سوی  جهاد سازندگی  گردید.

ولی تمامی این پيشرفتها  نتوانست رضایت قلبی من از کاری که درپیش گرفته بودم برآورده سازدوتازه نیاز حقیقی و کمبود صنعت  پرورش زنبور عسل در کشورمان را ، که همان  تلقیح مصنوعی واصلاح نژاد ملکهٔ زنبورعسل می باشد  بیشتراز قبل احساس کردم .و به دلیل آن که دراین زمینه در داخل کشور با پتانسیل علمی و عملّی خیلی ضعیفی روبرو شدم، تصمیم گرفتم که به منظورتکمیل اطلاعات و آگاهی از روند کا رو مدیریت زنبورداری  صنعتی و جهانی راهی اروپا شوم . که موفق  شدم  درسال۱۳۸۱ به منظور گذرانیدن  یک دورهٔ زنبورداری  صنعتی  وارد  کشور آلمان شوم . با  گذرانیدن دوره های مکرر علمی و  تجربی  و درعین حال سرپرستی  یک  زنبورستان  صنعتی  با داشتن ۱۲۰ کلنی  زنبورعسل در ایالت  تورینگن ( قلب سبز آلمان) و حمایت  قابل توجه  مدیرکل پروژه از این جانب ، بالاخره موفق به  دریافت مدرک لیسانس درزمینهٔ اصلاح  نژاد و تلقیح مصنوعی  زنبورعسل از دانشگاه کاسل و ایالت هسن (Hessen)  آلمان  شده و توانستم  کلیهٔ دورهای  تحقیقاتی  مربوطه  را در انستیوت کریش هاین (Bieneninstitut Kirchhain) با موفقیت به پایان  رسانم.

و بعد ازدستیابی به بخش اعظمی ازآرزوهایم 1- با هدف آموزش ، توسعه و ترویج  به کشور عزیزمان ایران برگشتم . 2 –  مفتخر هستم تا با راه اندازی اولین سایت اینترنتی  تلقیح مصنوعی ملکهٔ زنبورعسل و همینطور تولید  اولین  فیلمهای  آموزشی  فارسی  زبان  در زمینهٔ  تلقیح مصنوعی  زنبور عسل  –اصلاح  نژاد ملکهٔ زنبورعسل –  و زنبورداری  صنعتی در کشور آلمان –  برای محققین و علاقهمندان این صنعت در دست رس قرار دهم . لازم  به ذکر است من قبل از اینکه خود را دراین زمینه  یک محقق بدانم ، خود را یک زنبوردار می دانم  که این همیشه  باعث  افتخاراینجانب  بوده است.

مهندس علی عطائیان.

عکس فوق  مربوط به زنبورستان تحت مدیریتم  در شهرستان بادلانگن زالسا  Bad Langensalza  در کشور آلمان   میباشد.

* کار آفرین برگذیدهٔ ملی سال :۱۳۸۹

از طریق طراحی و ساخت اولین دستگاه تلقیح مصنوعی زنبور عسل کشور و چهارمین جهان، موفق به دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد گردیدم، که این برایم افتخاریست بیاد ماندنی.چون در بین هزاران طرح و اختراعی که از سراسر کشور معرفی گردیده بودند، تعداد اندکی توانستند به این مهم دست یابند. که از این طریق صمیمانه این دستاورد جدید (دستگاه تلقیح مصنوعی زنبور عسل ) را به جامعهٔ پرورش زنبور عسل کشور تبریک میگویم. و امیدوارم که خدمت  کوچک اینجانب بتواند تاثیرات گسترده و مثبتی را در این صنعت ایجاد نماید.

* کار آفرین برگذیدهٔ اجتماعی استانی سال ۱۳۹۰:

با ارئه یک مقالهٔ کار آفرینی اجتماعی به ادارهٔ کل  محترم کار و امور اجتماعی استان همدان ،مشمول دریافت لوح تقدیر به عنوان کار آفرین برگذیدهٔ اجتماعی در استان همدان گردیدم. عنوان این مقاله برسی مشکلاتِ نوع آوری و کارآفرینی در بین جامعه و ارائه راه کارهایی که بتوان جامعه تولید کننده و مصرف کننده را به استقبال از نوع آوری ها و کارآفرینی تشویق نموده، می باشد.