آلبوم دوره آموزشی

عکسهای اوّلین دورهٔ تخصصی  آموزشی تلقیح مصنوعی    ملکهٔ زنبور عسل در  استان خوزستان

 این دورهٔ آموزشی در تاریخ ۱۱/۲/۸۹ به مدت ده روز در شهرستان دزفول انجام شد

دوّمین دورهٔ آموزشی کوتاه مدت و فشرده به صورت آموزش خصوصی:

   این دوره در آزمایشگاه  ایستگاه تلقیح مصنوعی استان همدان برگذار گردیده است.

این دورهٔ آموزشی فشرده در تاریخ ۳۱/۴/۸۹ بکار خود پایان داد.

سوّمین دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت وفشرده به صورت خصوصی : 

 آقای حمید جباری از استان همدان یکی  کار آموزان اینجانب بوده که ایشان توانستند  در کمترین زمان ممکن  بخصوص در امر جمع آوری اسپرم بصورت قابل توجهی پیشرفت و مهارت از خود نشان دهند. که این موضوع باعث علاقه بیشتر کارآموز و رضایت کامل اینجانب از روند دوره آموزشی گردید. این دوره در تاریخ ۹ مرداد ماه به کار خود پایان داد. کار آموزان میتوانند  با هماهنگی قبلی در سال آینده یک روز بصورت مجانی از خدمات آموزشی پس از فروش بهره مند گردند!      

اولین دوره آموزشی سال: ۱۳۹۲

در این دوره آموزشی که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه با استقبال و علاقه بسیار خوب  کارآموزان، افتخار آموزش به کارآموزانی از استانهای مختلف کشور( خراسان جنوبی- مازندران-گلستان- استان کهگیلویه و بویراحمد و استان همدان به تعداد ۸ نفر  را داشتیم کارآموزان با صبر و دقت و حوصلحه  قابل تقدیر در بخشها مختلف آموزشی به کار خود ادامه دادند.

 

 با توجه به کمبود زنبور نر در این دوره آموزشی ، از کارآموزان خواسته شده بود که در ساعات اولیه روز از روی شان های کلنیهای پدری زنبور نر برداشت کنند:

اهدای لوح پایان نامه های دوره آموزشی با حضور فرماندار محترم شهرستان همدان جناب آقای حسن قهرماني مطلق و معاونت محترم بهبود دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جناب آقای مهندس نظر پور در تاریخ ۹۲/۲/۱۸

 

 این دوره در تاریخ ۱۸/۲/۹۲.با موفقیت به کار خود پایان داد.  این کار آموزان می توانند سال بعد یک روز را در موسسسه  بصورت رایگان  دوره آموزشی  تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل را تکرار فرمایند تا رفع اشکالات احتمالی و فراگیری صد درصد را به همراه داشته باشد.

» نامه یکی از شرکت کنندگان این دوره :

 

شروع کار کلاسهای آموزشی در بهار سال : ۱۳۹۳

اولین کارآموز امسال جناب آقای صالح امانی از شهرستان نجف آباد اصفهان بودند. این دوره آموزشی در فروردین ماه انجام پذیرفت و با توجه به اینکه در این فصل زنبورهای نر کارنیکا بالغ نیستند و شرایط شروع کار پرورش ملکه در استان همدان محیی نمی باشد، آقای امانی  ملکه های مورد نیاز و یک کلنی پر از زنبور نر را با خود از جنوب به آموزشگاه منتقل نمود که از این طرق ما توانستیم کار آموزش را در ۲۳ فروردین ماه آغاز نماییم:

آقای صالح امانی استعداد بسیار خوبی از  در اسپرم گیری از زنبورهای نر و همچنین تلقیح کردن از خود نشان داد . من خیلی امیدوارم که این چنین کارآموزانی  بتوانند بزودی یک قسمت از کار تولید لاینهای مادری را در در کشور به عهده گیرند و خدمات اصلاح نژادی را به پرورش دهندگان زنبور عسل استان اصفها و دیگر نقاط کشور ارائه نمایند.

دوره دوم آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در اردیبهشت ماه سال :۹۳

جناب آقایان سید حمید رضا میر کریمی- سید محمد میر کریمی – فرهاد رستمی از استان تهران و آقای شجاع عبدالتاجدینی از استان کرمانشاه و آقای عین الله بابایی از استان همدان شهرستان نهاوند به ما افتخار دادند تا با  حضورشان دومین دوره آموزشی سال جاری را تشکیل دهیم

 

 

گروه سه نفره آقای میر کریمی بزرگ  جمعی جالب و با علاقه ای فراوان به یاد گیری مطالب ظاهر شدند . که در اصل دو نفر از این گروه اول تلقیح مصنوعی را یاد میگیرند بعد به آموزش حرفه ای پرورش زنبور عسل خواهند پرداخت. مهندسی IT تا تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل!! چرا که نه؟ آقای رستمی در اسپرم گیری فعال تر و حرفه ای تر از دیگران عمل کرد . در این نوع تیمها میتوان با تقسیم  درست کارها مهارتهای آنچنانی را در کوتاهترین زمان ممکنه بدست آورد. آقای بابایی و تاجدینی هم توانستند به نحو عالی کار اسپرم گیری و تلقیح مصنوعی را انجام دهند و همگی افراد این دوره را با موفقیت به پایان رسانیدند.  این شروع تلاشی بی وقفه را می طلبد تا هدف نهایی و تجاری سازی این محصول را ممکن سازد

 

:آغاز دوره آموزشی سوم در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه

از راست به چپ : آقایان حسین عارفی از استان تهران- غفار ده ده آذربایجان شرقی – حسن بابایی آذربایجان شرقی – مجتبی جویمندیان خراسان رضوی – جبار بیات استان همدان – عمار کریمی استان کرمان – پیمان پیری آذربایجان شرقی ، که از همگی این عزیزان بخاطر شرکت در دوره آموزشی و اطمینانی که نسبت به موسسه ما دارند کمال قدردانی و سپاسگذاری را دارم

 

گروهی بسیار پرتلاش و در عین حال خیلی شاداب  که  گاه گاهی با شیرین کاریهایشان خستگی کار آموزش را بسرعت از ما و خودشان دور می نمودند. و انرژی تازه ای به کار آموزش می دادند. همگی دوستان با رضایت کامل آموزشگاه ما را ترک نمودند و ما اطمینان داریم که با تمرین مکرر می توانند موفقیتهای بزرگی کسب نمایند.

:دوره آموزشی چهارم در اردیبهشت ماه :

ما در این دوره افتخار آموزش  کارآموزان علاقهمند آقایان حسن بلاغی از استان فارس- سیوان روحانی از استان ایلام – علیرضا نوری از استان زنجان – جهانگیر گنجعلی تفریشی از استان مرکزی – رضا حاجی زاده از استان آذربایجان شرقی را داشتیم.

این عزیزان با تلاشی قابل تحسین دوره آموزشی را با موفقیت سپری نمودند. اینکه چقدر موفق باشند و بتوانند بصورت تجاری کار کنند همه و همه بستگی به تلاش و تمرین مکررآنها  دارد.

دوره پنجم خرداد ماه :93

در این دوره ما در خدمت مهندس اشرفی از استان اردبیل  همراه با دو نفر از همکارانشان که خانم مهندس بایزیدی آذر و آقای مهندس میر جواد سیدی  بودیم. جناب اشرفی از کا آموزان سال91 هستند که در سال 93 برابر قرارداد یک روز یک دوره  رفع اشکال را پشت سر گذاشتند و به عنوان دستیار مربی در امر آموزش همکاران خود ما را یاری دادند. مخصوصا خانم بایزیدی آذر موفق تر ظاهر شدند و بعد ها هم از مهندس اشرفی خبر تلقیحات مکرر و موفق ایشان را دریافت کردم که باعث خوشحالی بنده گردید.

مهندس اشرفی رئیس ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد زنبور عسل در جمعیتهای بسته تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هستند که با کسب علم و دانش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل و کنترل باروری 100% ملکه های زنبور عسل انتظار موفقیتهای چشمگیری از ایشان و تیم فعالشان در امر اصلاح نژاد زنبور عسل داریم .ازطریق ما  هم  همکای وآمادگی خود را در یاری رسانیدن به این عزیزان اعلام نموده واز خداوند متعال  آرزمند موفقیت هر چه بیشتر این عزیزان هستیم.

دوره ششم تیر ماه: 93

در دوره ششم در نیمه دوم تیرماه کارآموزانی با استعداد و علاقهمندی به نام خانم مهندس رحمانی از استان زنجان و آقای حجت سیاحی از تهران را آموزش دادیم .آقای مهندس رحمانی پدر کارآموز زنجانی برنامه های وصیعی در جهت تولید ملکه های اصلاح شده و لاینهای مای در استان زنجان ترتیب داده اند. امیدوارم با همکاری هم بتوانیم  در آینده ای نزدیک تعداد بیشتری از سفارشات ملکه را پاسخگو باشیم.

برخی از دوستان مثل جناب آقای حجت سیاحی فقط متقاضی آموزش تنها هستند. که من شخصا این موضوع را تائید نمی کنم. چون 40% از تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل دستگاه و علم چگونه کار کردن با آن است و 60% مابقی تمرین تمرین و باز هم تمرین تا تسلط کامل در امر اسپرم گیری و تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل. حال آنکه با نداشتن دستگاه این موضوع تحقق نمی یابد.

دوره هفتم و آخرین دوره سال: 93

افتخار آموزش آقایان سید ناصر حسینی از کشور افغانستان شهر هرات و آقای روح الله مقصودی از استان ایلام  را داشتیم.متاسفانه به دلیل ویروسی شدن رم دوربین عکسهایی از این گرامی دوستان در دست نیست. انشا الله در دوره های تکمیلی تصاویری از این عزیزان در سایت خواهیم گذاشت. جالب اینجاست که کشورهای همسایه هم با توجه به خشک سالیهای اخیر مصمم هستند که از زنبوران پرورشی اصلاح شده مثل نژاد کارنیکا استفاده کنند تا بتوانند از گلهای بهاره برداشت قابل توجهی از عسل را دارا باشند. این مهم فقط از طریق تلقیح مصنوعی و کلون سازی بهترینها امکانپذیر است.

 

شروع فعالیت کلاسهای آموزشی در بهار سال :  1394

ما توانستیم با کمک خداوند متعال اولین دوره آموزشی سال 94 را در اول اردیبهشت ماه برگذار نمایم . شرکت کنندگان بسیار علاقمند و با استعداد ازشهرستانهایی مختلف کشور آمده بودند. که  از آن جمله جناب آقایان محسن اویسی راستابی از شهر کرد – مهدی نوروزی از گلپایگان – سجاد پیرلویی ازکبودرآهنگ – علی عباسی از گلپایگان در خدمتشان بودیم.

همگی کارآموزان با کیفیتی بالا و علاقه شدید کار را به خوبی یاد گرفتند . ما همیشه میگوییم که وظیفه موسسه ما آموزش درست و کامل کارآموزان است ولی سرعت عمل آنان بستگی مستقیم به شخص کارآموز و استعداد نهفته در آن دارد. ما افتخار آن را داریم که بدون هیچ قصد و غرضی بهترینهای هر دوره را در آموزشهای گروهی معرفی کنیم تا شاید از اینطریق رقابت سالم را در بین کارآموزانمان ایجاد نموده و قدردانی لازم را هم از بهترینهای هر دوره داشته باشیم. آقای مهدی نوروزی که تصویر ایشان را در قسمت پایین مطلب مشاهده می فرمایید فعال ترین کار آموزه این دوره بودند که امیدوارم همیشه در همه مراحل زندگی موفق باشند.

اسپرم گرفته شده در روز اول اسپرم گیری توسط کارآموزان محترم این دوره ، بسیار تمیز و بدون مایع مخاطی :

همگی این فعالان عرصه صنعت نوین زنبورداری کشور با اسپرم گیری و انجام عمل تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل بصورت مکرر و مرتب توانستند بر تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل مسلط گردند.

 

دوره دوم آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در اردیبهشت ماه سال :94

در این دوره در خدمت یکی از دوستان و زنبورداران فعال و جوان استان همدان به نام آقای مهدی ابدی بودیم. ایشان با توجه به سابقه کمی که در بخش زنبورداری حرفه ای داشته ولی پیشرفتهای قابل توجهی از خود نشان داده که همگی این پیشرفتها ثمره تلاش بی وقفهء ایشان بوده که جای تشویق و قدردانی دارد.

قابل توجه کارآموزان محترم اینکه آقای ابدی در شرایط صحرایی و با کمترین امکانات استیریل نمودن وسایل فقط به قصد تمرین و تکرار برای چند ملکه اسپرم گیری و تلقیح نمودند که سه تا از ملکه های تمرینی در شرایط بسیار عالی به سطح تخمگذاری آمدند هر چند که این ملکه ها از نژاد اصلاح نشده بودند ولی تایید کننده  یادگیری اصل مطلب و دقت عمل کار آموز فعال می باشد.

دوره آموزشی سوم سال :94

آقای سعید رضا نور سعید از شهرستان نیشابور -آقای  حسین مرادی از شهرستان قزوین – و گروه آقای علی تقوایی فرد که متشکل از آقایان محمد زندیه و مصطفی بیک محمدی هزاوه از شهرستان اراک تشریف آورده بودند ، متقاضیان این دوره آموزشی با صبر و حوصله فراوان و دقت عمل بسیار بالا مشغول به فراگیری مطالب تئوری و عملی این دوره شدند

 

در این دوره کارآموز نیشابوری جناب نور سعید با فاصله ای کم نسبت به دیگر دوستان بهتر ظاهر شدند و خستگی آموزش را از تن ما و دیگر دوستان درآوردند. جدا” هیچ لذتی خوشایند تر از لذت غلبه بر مشکلات نیست و اینکه کارآموزان با چشم خود شاهد موفقیت زود رس و بیشتر از حد انتظار است ،آرامش دهند خاطر نگرانیست که امید به کار و آینده با موفقیت را صد چندان می کند.

دوره آموزشی چهارم سال: 94

در این دوره افتخار آموزش پدر بزگوار و پیر صنعت زنبورداری کشور جناب آقای تقی فرضی از شهرستان تنکابن نسیب مان شد .که قلبا” به ایشان خسته نباشید عرض می کنم . با وجود اینکه سنی از ایشان گذشته ولی با عظمی بسیار جوان و قوی در شرایطی واقعا” قابل قبول مراحل آموزش را یکی پس از دیگری طی نمودند. من از این همه اراده و عظم راسخ  حیرت زده بودم.

آرزومند موفقیت هر چه بیشتر این بزرگوار که الگوی آموزشی جوانان زنبوردار مهین عزیزمان ایران می باشد هستم

دوره آموزشی پنجم سال: 94

این دوره با حضور جناب آقای دکتر اصغر یزدانی از استان اصفهان و جناب آقای مهندس مصطفی علی پور از شهرستان نوشهر به کار خود ادامه داد.

این عزیزان به خوبی از عهده کار برآمدند و بسیار با تسلط و اطمینان خاطر با دستی کاملا” پر تنها مرکز آموزش تخصصی تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل کشور را به مقصد دیار خود ترک نمودند که ما امید واریم بتوانیم از چنین کارآموزان فعالی در بخش اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل کشور بهره مند شویم.

دوره آموزشی ششم سال: 94

در آخرین دوره امسال در خدمت کارآموزی از شهرستان همدان به نام آقای محسن محمدیان بودیم. جالب اینجاست که این عزیز هیچگونه اطلاعاتی در زمینه پرورش ملکه زنبور عسل نداشته و با علاقه بسیار با شناختی که از اطلاعات داخل اینترنت و دیگر کارآموزان از شرکت ما بدست آورده بود، به سراغ ما آمد. و گفت من می خواهم از اول تا آخرین سنگ بنا را با راهنمایی و برنامه ریزی شما پیش ببرم. که ما هم نسبت به سرمایه گذاریش برای او برنامه ریزی نمودیم.

در حال حاضر دارای 30 کلنی زنبور عسل از نژاد F1کارنیکا هست و دارای پنج کلنی با لاین مادری.در رابطه با سطح آموزش و فرا گیری این عزیز آنقدر بگویم که حتما” در بهار سال آینده از وجود ایشان در مواسسه الوند بهره مند خواهیم شد. بسیار با دقت و با سرعت کار میکنند و به جرات می توان گفت آینده ای بسیار روشن را در صنعت تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل کشور خواهند داشت. من قلبا” امیدوارم که با کمک تمامی کارآموزانم بتوانیم دست به دست هم داده تا حتی کشورهای دور و اطراف ایران را از بابت صادرات ملکه های لاین مادری تحت پوشش قرار دهیم.         با سپاس و احترام علی عطائیان. مهر ماه 94

شروع فعالیت کلاسهای آموزشی در بهار سال :1395

شروع فعالیتها آموزشی سال 1395 ازتاریخ 95/2/18 آغاز گردید. که در این زمان شرایط بسیارعالی طبیعت استان همدان ما را یاری نمود تا بتوانیم یکی از بهترین دورهای آموزشی سال را برگزار نماییم. در این دوره آموزشی در خدمت کارآموزان گرامی جناب آقایان سید نصرالله حسینی نسب و مصطفی قره باغی از استان البرز – حمید رضا مزروعی از استان همدان – امیر بهادر ملکی از استان کرمانشاه – علی همتی گواره ای از استان مرکزی و سید خلیل هاتفی از استان آذربایجان غربی بودیم . بعضی از این بزگواران با علاقهمندی بسیار کار آموزی را دنبال نمودند و در همان دوره آموزشی هم نتیجه ای که می خواستند بدست آوردند. که این بزرگواران  باعث افتخار ما  هستند.

دوره یاد شده در تاریخ 95/2/20 بکار خود پایان داد .و با توجه به شروع فصل پرورش زنبور عسل در مناطق سرد سیر کشور ، کارآموزان محترم شانس بسیار زیادی در رابطه با تمرین و استفاده بهینه از یک فصل کامل پرورشی را داشتند که بعضی ها به نحو احسن از آن بهرمند شدند.

دوره دوم آموزشی  سال: 95

از تاریخ 95/2/26 لغایت 95/2/28 سروران گرامی آقایان محمد حسین موسوی و مجتبی فرخنده برازجانی از استان فارس – دکتر پارسا غلامی از استان کرمانشاه – محمد حسین شکوهمند و سامان نگراوی از استان خوزستان افتخار همکاری را به ما عطا فرمودند.

بعضی وقتها حیرت آور است که بعضی از دوستان علاقهمند با چه جدیتی کار را دنبال می کنند! این گونه کارآموزان سرمایه های گران قدری  برای آینده  صنعت پرورش زنبور عسل محسوب خواهند شد.

دوره سوم آموزشی  سال: 95

در این دوره در خدمت دو نفر از کارآموزان عزیز یکی آقای روح الله سمیعی پاقلعه از استان گلستان شهرستان رامیان  و  آقای داود یزدانی از استان کرمان شهرستان زرند  بودیم.

واقعا لذت بخش بود  که با همچنین کارآموزان فعالی دوره آموزشی را مدیریت نمودیم . هر دو نفر خیلی مصمم وبا صبر و حوصله زیاد  از تاریخ 95/3/11 لغایت 95/3/13 در مرکز آموزش تخصصی تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند آموزشهای لازمه رو در زمینه این تکنیک دیدند و خوشحالیم که در آینده ای نزدیک می توانیم در گوشه گوشه های میهن عزیزمان ایران کارآموزان فعالی داشته باشیم که همگی باعث افتخار مجموعه ما هستند.

 دوره چهارم آموزشی  سال: 95

دوره چهارم آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل از تاریخ 95/3/24 لغایت 95/3/26 برگذار گردید . کارآموزان فعال  جناب آقایان مجتبی کاکائیان ازاستان لرستان شهرستان بروجرد – محمد توسلی از استان کردستان شهرستان سقز – مهدی جلیلوند از استان   تهران و مهدی افضلی از استان همدان شهرستان تویسرکان در این دوره شرکت کردند.

این بزرگواران با تلاشی پیگیر و با جدیت با کارآموزی پر اشتیاقی که داشتند باعث شور و شوق مظاعف ما به  انجام  کار آموزش گردیدند . بسیار جالبه که بعضی از این دوستان گرامی چند وقت بعد از آموزش خبر تلقیحات موفقیت آمیز خود را به ما دادند که خستگی کار را از روح و روانمان دور نمود. امید وارم که همگی در تمامی مراحل مختلف زندگی موفق و سربلند باشند.

 دوره پنجم آموزشی  سال: 95

این دوره در  تاریخ 95/5/3  به مدت سه روز برگزار گردید. آقای اکبر توکلی از شهرستان شهر ری – آقای مرتضی عابدی از شهرستان تبریز – محمود دهنوی از شهرستان کنکاور – برادران سروش و سهیل گل چینی از شهرستان قزوین – آقای منصور احمدی از شهرستان قائمشهر – آقای مهدی بذرافشان از شهرستان آزاد شهر گرگان و جناب آقای محمد شرافت از شهرستان تبریز شرکت کنندگان این دوره بودند که ما افتخار همکاری با این عزیزان را داشتیم.

من و مجموعه ام تمامی تلاش خود را همانند همیشه انجام دادیم تا رضایت کامل تک تک این عزیزان را بجایی آوریم . تا این حدود به عهده ما بود ولی بقیه کار به عهده کارآموزان گرامی می باشد . هر چه بیشتر تلاش کنند نتیجه بیشتری خواهند گرفت و تجاری تر فعالیت خواهند نمود . تک تک این عزیزان باعث افتخار ما هستند و امیدوارم که در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت بسیار چشمگیر این بزرگواران باشیم.

 دوره ششم  و آخرین دوره آموزشی سال: 95

در این دوره که از تاریخ 5/9 الی 5/11 برگزار گردید بصورت دوره خصوصی و تک نفره در خدمت آقای مهدی امینی از استان مازندران شهرستان قائمشهر بودیم.

این جوان فعال قائمشهری نشون داد که خواستن توانستن است و با پشت کاری قوی می توان دور دستها را هم بدست آورد . من به آینده این عزیزان بسیار بسیار امیدوارم . و از خداوند متعال سپاسگذارم که افتخار این را داشتیم که در سال 95 در خدمت تمامی کارآموزان تلاشگر و با اراده باشم. همگی این عزیزان باعث سربلندی و سرفرازی بنده و مرکز آموزش تخصصی ما می باشند.

با احترام علی عطائیان،   آبان ماه 1395

 همایش 11 روزه آموزشی کارشناسان محترم وزارت کشاورزی کشور افغانستان در شهریور ماه  سال: 95

از تاریخ 95/6/9 لغایت 95/6/20 میزبان کارشناسان محترم وزارت کشاورزی کشور دوست و برادر افغانستان بودیم . این همایش آموزش پرورش زنبور عسل صنعتی که حاصل چهار ماه برنامه ریزی و هماهنگی مابین شرکت خدمات آموزشی کشاورزی هاک ویژن کشور افغانستان و شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند بود ، دستاوردهای بسیاری را برای هر دو شرکت و همینطور کارآموزان محترم که همگی از کارشناسان برجسته وزارت کشاورزی افغانستان بودن را به همراه داشت . در روز نهم مرداد ماه با خوش آمد گویی در فرودگاه امام خمینی (ره) دوستان را مورد استقبال خود قراردادیم  که جناب آقای مهندس احمد زکی نماینده محترم شرکت  هاک ویژن دوستان را در کل دوره آموزشی همراهی می نمودند.

نماینده مستقیم محترم وزارت کشاورزی افغانستان جناب آقای مهندس غلام سنایی ساطع در طی همایش آموزشی کارشناسان را همراهی می نمودند و از نزدیک شاهد کیفیت دورها و مقالات آموزشی بودند که آشنایی با ایشان باعث افتخار شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند بود. ایشان در محل سالن همایشهای هتل بین المللی باباطاهر همدان که محل اقامت دوستان و همایشهای تئوری در آنجا برنامه ریزی شده بود ، اطلاعات بسیار مفیدی از سطح پرورش زنبور عسل کشور افغانستان و فعالیتهای اخیر وزارت کشاورزی افغانستان را مطرح  نمودند.

بنده علی عطائیان اعتقاد قوی به کار گروهی دارم و به عنوان مدیر عامل شرکت الوند با برنامه ریزی چهار ماه از قبل و تقسیم کار مابین بهترین اساتیدی که افتخار هم کاری را با این بزرگواران داشتیم سعی نمودیم خدمات آموزشی ارائه دهیم که درخور کشور عزیزمان ایران و افتخاری دیگر برای شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند باشد. به این خاطر از یک تیم آموزشی برجسته و مجرب استفاده نمودیم که افتخار معرفی این بزرگواران را داریم :

جناب مهندس اسماعیل سموات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان  همدان  به مدت 9 سال کار شناس ارشد هواشناسی  کشاورزی  و مدیرکل سازمان هواشناسی استان همدان به  مدت 4/5سال و یک روزومه بسیار بلند بالا که از درج همه این موفقیت ها چشم پوشی میکنیم امیدواریم که به بزرگواری خودشون ببخشند!!

مدرس دروس :  تاثیر هواشناسی در کارکرد و فعالیت های زنبورستانها ، مدیریت کشاورزی صنعتی و افزایش تولید با  استفاده از سیستم  گرده افشانی زنبور عسل ، استفاده  از زنبور عسل در سیستم  گلخانه ای .

جناب مهندس محمد حسین افشین نیک

با سابقه ای بیش از 25 سال در عرصه پرورش زنبور عسل بصورت حرفه ای و شغل اصلی و زنبوردار نمونه سالهای  1385 و 1393 در استان همدان . کارآموز مرکز آموزش تخصصی دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل با سابقه ای درخشان در زمینه تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد زنبورستان بومی و تبدیل موفقیت آمیز آن به یک زنبورستان کارنیکا، با کیفیتی قابل توجه .

تدریس :  نحوه تولید فراورده های زنبور عسل ، ژله رویال ، بره موم ، گرده گل و روش های بازاریابی محصولات زنبورستانها.

خانم مهندس شیما بیاناتی

کارشناس ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه بوعلی سینا همدان و استاد دانشگاه پیام نور استان همدان .ارائه دهنده مقالات علمی بسیاری در زمینه  زراعت و اصلاح نباتات از سال 1387 تا سال 1390 .

مدرس بخش : تاثیر سموم کشاورزی و برسی میزان خسارت وارده  بر روی کلنیهای زنبور عسل . و ارائه  راه کار های اجتناب از تلفات زنبورستانها در  بخش مصرف سموم کشاورزی.

جناب مهندس محمد حسن افشین نیک

کارشناس IT که از سال 1375 با اطلاعات علمی وسیع به کار پرورش زنبور عسل مشغول بوده و با بهره گیری از اساتید دانشگاه اردبیل در بخش پرورش زنبور عسل مدیریت یک زنبورستان صنعتی را به عهده دارند . وی کاراموز برجسته مرکز  آموزش تخصصی دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند می باشد که مایه افتخار مرکز آموزش ماست .

مدرس بخشهای مختلف : پرورش زنبور عسل صنعتی ،  بخشی از بیماریها و آفات زنبور عسل ، کندوی کفباز ، تجهیزات و  برسی پتاسیلهای موجود در زنبورستانهای داخلی و خارجی .

ما برای کارآموزان مرکز آموزش الوند برنامه های بسیاری ترتیب داده بودیم به گونه ای که هر روز   مطالب تئوری تا ساعت 12 ظهر انجام می شد و بعد از ظهرها هم از ساعت  15 کار عملی مربوطه را مدیریت می نمودیم . از ساعت 18 هر روز هم گردشهای متنوع درون شهری و استانی را برنامه ریزی کرده بودیم که تناوب بسیار باعث افزایش کیفیت آموزش  و یادگیری  بهینه مطالب اصلی گردید

حتی بنا به درخواست شرکت هاک ویژن بازدید از کارخانه بسته بندی عسل  شهد گل طبیعت در استان زنجان را برنامه ریزی نموده بودیم . بسیار مورد توجه کار آموزان واقع گردید که از اینطریق صمیمانه از مدیریت محترم کارخانه بسته بندی شهد گل طبیعت قدردانی می نمایم

دوستان و علاقهمندان  می توانند گزارش کاملی در مجله پرورش زنبور عسل با نام زنبورداری پیشرو چاپ مرداد ماه و شهریورماه مطالعه فرمایند

با تقدیم نمودن گواهینامه های پایان دوره آموزشی  در روز آخر خدمت کارآموزان محترم برگ افتخار دیگری بر دفتر رزومه شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند آراسته گردید. که بیش از هر موضوعی رضایت بیش از حد این بزرگواران از اقامت در کشور عزیزمان ایران و گذرادیدن یک دوره آموزشی کاملا موفقیت آمیز ما را خشنود و سر بلند نمود.       خداوند متعال را هزاران بار سپاس. عطائیان

شروع دوره آموزشی سال: 1396

با توجه به شرایط جوی استان همدان و آماده سازی پتانسیل مورد نیاز منابع ملکه باکره و منابع اسپرمی جهت استارد زدن دوره آموزشی تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل شروع کار همیشه به تاریخ بعد از نیمه دوم اردیبهشت ماه موکول می شود . که اولین دوره امسال در تاریخ 96/2/19 تشکیل گردید

 

در خدمت بزرگوارانی از استانهای زنجان – همدان – تهران – سمنان – آذربایجان شرقی و فارس بودیم که با استقبال بسیار خوب از نکات بیان شده آموزشی و با بکار گیری دقیق این نکات ، شاهد موفقیت دوستان در امر اسپرم گیری و تلقیح مصنوعی بودیم. تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل هیچ ربطی به سن و سال و خانم یا آقا بودن ندارد و فقط آموزش با کیفیت بالا – دستگاه و امکاناتی  کارآمد و تمرین و ممارست زیاد می طلبد تا بتوانید به طور حرفه ای و تجاری فعالیت کنید . که این عزیزان از تمامی این نکات بهره مند بودند و شکر خدا توانستند اولین دوره آموزشی سال جاری را در تاریخ  96/21/2 با موفقیت به پایان رسانند.

دوره دوم آموزشی سال: 96

دوره دوم دوره آموزشی از تاریخ 96/2/30 لغایت 96/3/1 برگزار گردید . کارآموزان محترم از استانهای اردبیل – کرمان – اصفهان – کردستان – کرمانشاه و مرکزی تشریف آورده بودند که این عزیزان تیم بسیار جوانی را تشکیل دادند که امیدوارم در آینده ای بسیار نزدیک این کارآموزان بتوانند دست راست صنعت پرورش زنبور عسل کشور گردند

در هردوره آموزشی افراد متفاوتی با توانای و استعداد ها متفاوتی شرکت می نمایند. بعد از بیش از 9 سال مدیریت آموزشی یک چنین دورهایی باید با صراحت عرض کنم که عزیزانی که با پشتکاری خاص پیگیر موضوع بعد از دوره آموزشی میشوند همیشه موفق هستند حتی اگر در دوره آموزشی بهترین کارآموز ظاهر نشده باشند

 دوره سوم آموزشی  سال 96

در تاریخ 96/3/9 سومین دوره آموزشی تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبوعسل کار خود را آغاز نمود .در خدمت کارآموزانی از استانهای اصفهان – همدان – لرستان – البرز – اردبیل و گهگلویه و بویراحمد بودیم

وجود کارآموزان فعال و باعلاقه، دلگرمی و شوق و اشتیاق  فعالیت بیشتر را برایمان به همراه دارد . هر کدام  از این دوستان گنجینه ای با پتانسیل بسیار بالا برای تحولی چشمگیر در زمینه پرورش زنبور عسل منطقه خود بشمار میروند و ما خداوند متعال را سپاسگذاریم که افتخار کمک و همراهی به چنین  کارآموزانی را نسیب ما فرموده است.

 دوره چهارم آموزشی  سال 96

افتخار آموزش کارآموزانی از استانهای آذربایجان شرقی – خوزستان – همدان- قزوین و چهارمحال و بختیاری را در دوره چهارمین اموزشی سال 96 داشتیم

در این گروه آموزشی به منظور گسترش زمینه فعالیت در آینده نزدیک با علاقه زیادی که خواهرم و فرزند ایشان در بحث تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل از خود نشان دادند ، افتخار آموزش دادن این عزیزان را در کنار کارآموزان محترم دوره چهارم داشتیم . همه عزیزان چه خانمها و چه آقایون بسیار عالی و فعال خود را در دوره آموزشی نشان دادند . این دوره کار خود را در تاریخ 96/3/23شروع نمود و در کمال موفقیت کامل دوستان درتاریخ 96/3/25 به پایان رسانید

دوره پنجم آموزشی سال: 96

شروع کاراین دوره در تاریخ 96/4/17 با کارآموزانی از استانهای همدان – فارس – مرکزی – چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد همراه بود که بزرگواران به مدت سه روز به امر آموزش تئوری و عملی  تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل پرداختند و نهایتا در تاریخ 96/4/19 گواهینامه های پایان دوره خود را دریافت نمودند

بسیار جالب و لذت بخش که برخی از دوستان با برنامه ریزی از قبل انجام شده با هدف تجاری سازی محصول خود در دوره تخصصی فوق حاضر شدند و بعد از پایان دوره شاهد پیشرفتهای چشمگیر این بزرگواران بودیم که  این گونه فعالیتها همیشه باعث خرسندی ما خواهد بود

دوره ششم آموزشی سال: 96

برگزاری این دوره از تاریخ 96/4/31 لغایت 96/5/2 در شرایطی که زنبور نر بالغ کمی در شرکت وجود داشت انجام شد. خوشبختانه با شناخت تمامی مشکلات این تکنیک و هماهنگی که از قبل انجام شده بود تعدادی از کارآموزان کلنیهایی با جمعیت زنبور نر مورد قبول با خود آورده بودند که با کمک این دوستان رفع مشکل گردید و توانستیم دوره را در سطح بالا برگزار نماییم

کارآموزان محترم این دوره از استانهای قزوین – اصفهان و گیلان تشریف آورده بودند که با علاقه و توجه قابل توجهی که داشتند کار آموزش را در تمامی مقاطع برای ما بسیار ساده کردند که جای تشکر و قدردانی دارد

هفتمین و آخرین دوره آموزشی سال: 96

آخرین دوره آموزشی سال 1396 را در خدمت کارآموز جوان و پر کار از استان همدان بودیم. بسیار خرسندم که جوانان استان همدان با عظمی راسخ نسبت به آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل اقدام می نمایند. امیدوارم که استان همدان در آینده ای نزدیک بتواند با کمک تمامی کارآموزان شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در سراسر کشور سهم بسزایی را در پیشرفت صنعت پرورش زنبور عسل ایران زمین  ایفا نماید

آخرین دوره آموزشی سال 96 در تاریخ 96/6/6 به اتمام رسید و گذشته از عملکرد قابل توجه این بزرگوار ، باید عرض نمایم که سال آموزشی 96 با تمام فراز و نشیبهایش یکی از بهترین سالهای فعالیت شرکت در زمینه آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل  تا کنون بوده است. در کل کارآموزان بهترینها  بودند! و ما سعی نمودیم با ارائه بهترین خدمات فنی و آموزشی افتخاری قابل توجه کسب کنیم که شکر خدا موفق شدیم . صمیمیانه از خداوند متعال موفقیت تک تک این بزرگواران را خواستاریم. با توجه به اینکه سالانه بیش از 70 نفر به مجموعه کارآموزان شرکت دانش بنیان تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند اضافه می شود، از ارائه گزارش در این  قسمت بیش ازاین معذو هستم و شما بزرگواران میتوانید اطلاعات جدید را دراین راستا در کانال تلگرامی
 شرکت به آدرس ذیل بازدید فرمائید.  با احترام عطائیان

T.me