آموزش و آموزشگاه

آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل

» آموزش گروهی:
در آموزش گروهی کار آموزان در کلاسهای آموزشی ۵ تا ۱۲ نفره شرکت خواهند نمود. مدت زمان دوره آموزشی در این دوره ها، ۵ روز کامل کاری که  مجموعا۰۴ ساعت است می باشد(شروع کلاسها از ساعت ۹ صبح- پایان هر جلسه ساعت ۱۷ بر نامه ریزی شده است. ) کار آموزان در دوره آموزش ، آموزش تئوری و عملی در زمینه های پرورش تجاری ملکه زنبور عسل به سه روش بین المللی و مدیریت ایستگاه باروری طبیعی ملکه زنبور عسل ، آموزش اسپرم گیری، آموزش تلقیح مصنوعی و آموزش مدیریت کلنیهای پدری و تامین  منابع اسپرمی مورد نیاز ایستگاه تلقیح مصنوعی را فرا خواهند گرفت. شرکت ما تضمین می نماید که تمامی کار آموزان به خوبی کار اسپرم گیری و تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل را آموزش می بینند، ولی سرعت عمل و تسلط کامل بر این تکنیک مستلزم تمرین مکرر از سوی کارآموز می باشد که از خود آنان انتظار می رود.
با توجه به کوتاه بودن زمان پرورش ملکه و زنبور نر، متقاضیان باید حتما” جلوتر از فصل فعالیت زنبورها در منطقه استان همدان ،نسبت به ثبت نام و عقد قرارداد اقدام نمایند ، تا هماهنگی های لازم جهت گذراندن یک دوره آموزشی موفق برنامه ریزی شود.

:آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل بصورت خصوصی

در آموزش خصوصی کارآموزان همان نکات یاد شده قسمت آموزش گروهی را با دقت فرا خواهند گرفت، با این تفاوت که این دوره ها بصورت یک الی سه نفر در سه روز متوالی انجام می پذیرد. هزینه  آموزش خصوصی و گروهی تفاوتی با یکدیگر ندارد ، فقط در آموزش گروهی به سبب تعداد بیشتر شرکت کنندگان دو روز بیشتر آموزش داده خواهد شد.  که در نهایت نسبت به وقتی که استاد در اختیار یک کارآموز می گذارد، در هر دو صورت یکسان می باشد.
ما برای تمامی شرکت کنندگان یک سال پس از دوره آموزشی یک روز را برای برطرف نمودن و تکرار دوباره جزئیاتی که احتماما” فراموش شده باشد بصورت گروهی در نظر خواهیم گرفت که این دوره یک روزه  هیچ گونه هزینه ای برای کارآموزان در بر نخواهد داشت. از خدمات دیگر شرکت ما جذب مشتری و بازاریابی برای بهترین کارآموزانمان خواهد بود، که در این راستا با برخی از عزیزان کارآموز  عقد قراردادهایی هم به منظور فروش محصول تولید شده آنان بعد از تست کیفیت ملکه ها ،خواهیم داشت. که این باعث تشویق کارآموزان و کمک در عرصه تولید ملکهٔ لاین مادری در کشور خواهد بود.
هر کارآموزی در پایان دوره آموزشی خود ، پایان نامه ای از شرکت دریافت می نماید که مورد تایید آموزش عالی وزارت جهاد کشاورزی می باشد و در صورت نیاز می توانند از تصحیلات بانکی به منزله گسترش و راه اندازی یک ایستگاه تلقیح مصنوعی و تولید لاین مادری ملکه زنبور عسل اصلاح شده  با کیفیت بالا اقدام نمایند.

: آخرین دوره آموزشی تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در سال ۹۱

در این دوره خصوصی که بصورت فشرده در تاریخهای ۸/۶. و ۹/۶.برگذار گردید. در خدمت کارآموزی بسیار با استعداد از استان خراسان رضوی شهرستان نیشابور بودیم،. که جناب آقای داود قدرت نیا با صبر و حوصله و دقت قابل تقدیر توانستند گذشته از اینکه کار آموزش را برای اینجانب راحت تر نمایند، دوره آموزشی موفقیت آمیزی را نیز سپری نمودند. مدیر عامل شرکت الوند به جناب قدرت نیا قول دادند که با توجه به اینکه دوره سه روزه در دو روز و بصورت خیلی فشرده برگذار گردید. چنانچه ایشان مایل باشند، در بهار ۹۲ دو روز را مجددا” بدون دریافت وجه آموزشی در خدمت ایشان باشیم. رضایت و موفقیت شما عزیزان با عث افتخار ما است. این هدف ارزشمند آینده شرکت تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل را تضمین خواهد نمود. برای ما بسیار مهم است که کار آموزان مان را در تمامی مراحل و حتی بعد از دوره  آموزشی یاری و همراهی نماییم.

: اوّلین آموزشگاه تخصصی تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل کشور

این آموزشگاه که در تاریخ هشتم تیرماه سال نودویک افتتاح گردیده است ، یکی از اهداف شرکت تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل الوند بوده که به خواست خداوند متعال  و تلاش پیگیر همگی اعضای شرکت و با استفاده از سرمایه گذاری شخصی و بخشی هم با حمایت طرح های مالی بصورت تسهیلات  بانکی به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است. اولین گروه آموزشی در این آموزشگاه پنج نفر از کارشناسان محترم وزارت جهاد کشاورزی و دو نفر پرورش دهنده زنبور عسل از استانهای مخلتف کشور دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رسانیدند.

در این آموزشگاه که با مساحتی در حدود 490 متر مربع در سه طبقه بنا گردیده است ، اهدافی چون آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل ، آموزش زنبورداری صنعتی، تولید دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل و تولید لاین مادری ملکه نژاد کارنیکا  در دستور کاری قرار گرفته است.

افتتاح با شکوه آموزشگاه با حضور نماینده محترم مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر امیر خجسته و جمعی از مسئولین استانی و میهمانان گرامی که از وزارت جهاد کشاورزی کشور ما مفتخر نموده بودند انجام گردید.

تصاویری از آزمایشگاه آموزشگاه:

تصاویری از کلاس آموزشی :

تصاویری از رستوران آموزشگاه:

تصاویری از دفتر مدیریت  و واحد تولید دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل:

شما علاقهمندان محترم می توانید با هماهنگی قبلی درموردشرکت در دوره های آموزشی اقدام فرمایید.